Wednesday, February 1, 2012

私の好きな物

私はたくさんものがすきです。

わたしはあおんがくがすきです、とくにちゅごくとかんこくのあおんがくがすきです。かんこくのおんがくはとてもcatchyですから、the songs usually end up being stuck in my brain。それから、I will usually listen to Kpop while running since most of their songs are fast-paced! The Chinese songs that I usually listen to are mostly ballads and somehow, they help me concentrate better when I am studying!

わたしはテレビドラマがすきです。タイワンとかんこくとにほんのドラマをみます。このドラマでタイワンがいちばん好きです。でもタイワンドラマときどきdraggyです、I sometimes end up skipping many episodes in between。にほんのドラマはいつもみじかいですが、わたしはにほんごがあまりわかりませんから、わたしはときどきだけにほんのドラマをみます。でも、いまわたしはにほんごをならています、watching more Japanese drama will certainly help in my listening!

1 comment:

  1. Michelleさんはちゅうごくごとかんこくごもはなせるんですね!そうですね、にほんごのテレビをみたり、にほんのおんがくをきくのは、リスニングのれんしゅうにとてもいいですね!東京ラブストーリーをみたことはありますか?1980ねんだいのドラマですが、いいドラマですよ!!ーすぎもと

    ReplyDelete